Vitaminele si Oligoelementele care destind

Daca optati pentru mese echilibrate, bogate in fructe, legume si cereale integrale, nu va vor lipsi vitaminele si nu este nevoie sa cocktailuri de medicamente.

Invatati de asemenea sa va ascultati organismul. Daca nu digerati anumite alimente, este inutil sa va fortati sub pretextul ca acelea contin cutare sau cutare vitamine. Va veti irita intestinul, va veti simti balonat. Nicio grija, corpul dumneavoastra va sti sa extraga din alimentatia variata vitaminele de care are nevoie.

Vitamine

Vitamina A

O gasim in cantitati mari in morcovi si in toate fructele si legumele colorate. Ea ne intareste sistemul imunitar si combate oboseala.

Vitaminele B

Aceste vitamine regleaza intregul sistem nervos. Le gasim in cerealele integrale, dar si in carne si peste.

Vitamina C

Combate stresul si ne creste tonusul. O gasim in toate fructele si legumele proaspete, dar si in ceaiul verde.

Vitamina D

Este vitamina soarelui, a bunei dispozitii. Nevoia noastra de vitamina D este mai mare iarna. O gasim in germeni de grau, produse lactate, peste.

Vitamina E

Antioxidant prin excelenta, vitamina E se gaseste in toate uleiurile virgine presate la rece. Ea lupta impotriva uzurii tesututrilor si ne intareste sistemul imunitar.

Magneziul

Acest oligoelement este cunoscut pentru proprietatile sale destresante. Daca ne lipseste, este posibil sa suferim de crampe sau palpitatii. Cerealele integrale, fructele si legumele sunt surse bune de magneziu.

Antioxidantii impotriva stresului

Majoritatea vitaminelor si oligoelementelor au virtuti antioxidante, adica lupta impotriva imbatranirii celulelor si le ajuta sa functioneze mai bine.

Uleiurile virgine, fructele si legumele proaspete si cerealele integrale au virtuti antioxidante care ne protejeaza corpul impotriva agresiunilor. Iar stresul este una dintre acestea. Natura ne ofera pe tava toate secretele ca sa ne simtim bine.

Login/Register access is temporary disabled